Tramvaj T-1 Merkur rozchod kolejí "O"

Název

Tramvaj T-1 Merkur rozchod kolejí "O"

Popis

Je to asi 20 let, co jsem při vyklízení pozůstalosti v jednom RD u nás v obci, nalezl na půdě pár kolejí a krabičku, v níž byly uloženy "ostatky" nějakého kolejového podvozku s pohonoem, velkým elektromotorem..Po propátrání půdy jsem našel ještě velkou krabici s kolejivem, výhybkami, archaickým transformátorem, vagónky a lokomotivy E-499.0 a 387 "Mikádo"..Dovedete si představit to nadšení..Téměř v rohu štítové zdi v místě, kde již asi mnoho let zatékalo, na mne koukala část karoserie tramvaje, jež ležela na střeše a v poloze "potápějící se lodi", byla svou zadní částí ponořena do hlíny tvořící podlahu půdy. po vyproštění zcela chybělo zadní čelo tramvaje (kompletně zmizelo korozí v hlíně), pouze střecha zůstala jen silně zkorodována, ale bez děr. Bylo jasné, že nalezený podvozek patřil chudince tramvaji. Nejprve jsem ji chtěl vyhodit, jako neopravitelnou a podvozek použít, jako rezervní do E-499.0. nicméně podle tvaru přídě, jsem listoval na internetu a hledal historické snímky..Nakonec jsem našel zdroj nějakých snímků historických jízd tramvají v republice a bylo jasno..Šlo o typ Tatra T-1 !! Jelikož po vyčištění podvozku, motoru a uhlíků se vše roztočilo jak má, padlo rozhodnutí, hračku uvést do původního stavu. Dle výkresů a třípohledových obrázků, jsem měl jasno, jak vypadá zadní partie tramvaje a začla rekonstrukce.
Nejprve bylo vše co zůstalo z tramvaje v celku rozebráno a nechal jsem vše otryskat pískem, aby mohlo dojít na bezproblémové pájení nových plechových dílů. Zadní čelo bylo urezlé až pozadní dveře a to z obou stran. Takže jsem vče po opískování zastřihnul kolmo k podélné ose vozu a naletoval celou zadní partii na původní karoserii. V místě spojů, je uvnitř pásek plechu na podložení spojovaných stran. Vše je z pozinku síly 0.6 mm. Při tvorbě sloupků zadního prosklení, jež jsou kolmé až do střešní partie, jsem zjistil, že mi vycházejí mimo plochu střechy, i když ta byla našroubována na svém původním místě. Lícovala s předním stanovištěm řidiče. To mimochodem, nemělo žádné příčky, naznačující skladbu oken, byly vylámány a pečlivě zapilovány, aby se asi dítě neškráblo o otřepy. Něco bylo špatně...Nicméně jsem střechu musel v zadní partii prodloužit, ale i zúžit, což reprezentovalo napájení mosazného plechu do půdorysu konce střechy na potřebný rozměr a celou střechu tvarově dotmelit z epoxydového autotmelu a vybrousit. Přední část byla doplněna sloupky oken dle fotografií. Během stavby jsem na internetu objevil fotografie nějakých sběratelů těchto modelů detailní fotky celé tramvaje, jak vypadala od všech výrobců, byly to tuším tři firmy..Polilo mne horko, protože model měl byl oproti originálu opatřen dvěmi stanovišti řidiče a to úplně stejnými...Navíc neměl žádné naznačení příček ventilací bočních oken a celá tramvaj neměla zasklení. Takže jsem v podstatě mými úpravami znehodnotil historickou hodnotu modelu..Nicméně, snad mi to skalní sběratelé odpustí, ale když už se tak stalo, vzniknul alespoň úhledný a funkční model, doplněný předním a zadním světlem s Led diodami (napájeno lipol baterií 80 mah na spodní straně podvozku..)

Období

Statistiky

  • 7 fotek
  • 2 se líbí

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Tramvaj T-1 Merkur rozchod kolejí "O"
Komentáře Přidat